Marilah Mari.. Pergi Mengundi, Jangan Lupa Kewajipan Pada Negara

Pru 13 yang dah ditunggu sejak sekian lama dah tiba. Dah mengundi?? Pilihlah wakil yang kita yakini dapat mentadbir dan membangunkan tempat kita dengan sebaiknya supaya sama maju dengan kawasan-kawasan lain hendaknya.

DUN dan Parlimen masing-masing bawa janji masing-masing untuk bangunkan kawasan yang jadi rebutan. Tempoh berkempen tempoh hari banyak juga janji-janji yang ditabur. Menziarah sana sini untuk tunjuk yang hajat nak berbakti pada penduduk setempat. Doa kami agar ianya tak berakhir masa tempoh berkempen cuma. Harap-harap ianya berpanjangan setiap masa yang ada. Janji perlu ditunaikan agar tidak dikatakan munafik nanti. Jangan le setakat ada acara besar-besar je boleh nampak muka.

Malam ni marilah kita tunggu dan dengar siapa yang menang. Harap-harap calon pilihan kita dinobatkan sebagai pemenang. Tak kisah le siapa yang dipilih yer tak. Udah kita pilih harus kita nak si dia tu yang menang.

Ok jom kira detik untuk lihat sapa yang akan tadbir kewasan kita. Macam saya cakap tadi moga-moga yang kita pilih akan jadi pentadbir kat kawasan kita. Tapi tak kira le sapa pun yang menang malam nanti (lepas pengundian dan pengiraan berakhir) saya harap sangatlah tunaikan janji-janji yang diberikan. Yang tak dapat tempat kat kawasan yang dicalonkan pun jangan lah merajuk. Adalah lebih afdhal kalau turut sama dengan wakil yang terpilih bangunkan kawasan-kawasan yang kita berhajat nak tadbir. Itu yang lebih baik….

Tahniah buat Yang Berhormat yang terpilih mentadbir kawasan masing-masing dan moga Janji Ditepati. Tahniah sekali lagi…🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s